Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

vrijdag 13 september 2013

Lang leve de 'rommelzolder'...


Vanmorgen hoorden we een heleboel gerommel en gestommel. Kwam van boven, maar wel heel raar. Metaal, geschroef, gesteun en gemopper, gerammel en later kwam dat allemaal naar beneden. Zomaar de woonkamer in; Twee delen. Beetje hout, beetje stof, vreemde vormen; wat mocht dat nu weer gaan zijn???

Vrouwtje zette het ding in elkaar en wat bleek; een stoel! Bleek dat ze hem helemaal uit elkaar had moeten schroeven omdat hij niet door het zoldergat heen wilde. En ook van de metalen vlizotrap af halen bleek niet zonder herrie te kunnen. Vrouwtje toch... je maakt ons wat!

De stoel werd naar buiten gesleept. Bijna weer gemopper, want hij wilde niet bepaald door de deur naar buiten! Weer uit elkaar en toen lukte het wel. En nu?

Nu hebben we een eigen stoel! Heerlijk genieten van het zonnetje, genieten van een heerlijke eigen stoel, genieten van elkaar en van alles. Lang leve de 'rommelzolder'!

"Woahhh Bartje, van hier kun je lekker van de zonnestraaltjes genieten!"


"Ik geloof niet dat dit echt heel lekker ligt Shahna..."


"... maar goed, ik zal het dan toch maar komen proberen. Hier achteraan gaat t nog wel".
"Goed zo Bartmans. Ik Zei toch dat je het moest komen proberen!"


"Shahna, ik kan hier ECHT inderdaad goed van de zonnestraaltjes genieten. Lekker!"


"... Maar t wiebelt wel heel erg eigenlijk..."
"Boh, Bartmans, wat ben je toch een vermoeiend klein broertje".


"Ja zeg, vrouwtje, zeg er eens iets van. Jij weet toch dat ik niet zo van wiebeldingen houd."


"Mijn oortjes gaan hangen van wiebelende dingen..."


"... en ook mijn buikje gaat er vreemd van voelen".

"Ik héb me toch ook een broertje uitgekozen zeg. Niks zo lekker als een eigen stoel en genieten van de zonnestraaltjes!"


"Weet je wat t trouwens is Bartmans? Als je gewoon stil gaat liggen genieten, dan wiebelt er helemaal niks! Zit eens stil!"


"Of, zoals jij wil, vertrekken mag ook hoor. Heb ik lekker een nieuwe stoel voor mij alleen!"


"Vrouwtje, zie jij wat ik wil zeggen? Zie jij wat Bartmans doet?!"


"Het kleine ding maakt er een stapelbedstoel van!"


"Maar... je kunt zeggen wat je wilt vrouwtje... Dit ligt prima..."


"... en stiekem denk ik dat je dit expres hebt gedaan. Gewoon omdat je ons kent en omdat je weet dat ik liever onder iets lig dan in iets wiebelends. Boffen wij even ;) "

Geen opmerkingen:

Een reactie posten