Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

maandag 21 oktober 2013

Daar ben je dan mooi klaar mee als beagle zijnde...

Was vandaag n klein beetje boos op t vrouwtje. Vrouwtje is n beetje mal geworden.
Nu ben ik in de tuin op de boomstam gaan zitten en ik zeg t jullie; kheb haar gewoon laten roepen hoor. Khad echt geen zin om te komen. Was echt boos... BartjeBoos!

Roep maar hoor, ik luister wel...

... maar ik kom niet hoor!

Sta je dan vrouwtje... Pffff...


Waarom ik nu zo boos was? Nou, het is een beetje een verhaal hoor.
Het begon met de vijver. Vrouwtje had blaadjes er uit staan vissen, had beetje water erbij gedaan en ze gaf die oranje flippers ook nog eens van die heel gave en lekker smakende felgekleurde dikke hagelslag. Mogen wij nooit pikken en dus; stonden we dan!

Shahna keek goed tussen de stenen of er niks meer lag.

Ja, stel je voor... vrouwtje gooit ook wel eens per ongeluk naast hoor. En wij houden nu eenmaal niet van eten verspillen. Ruimen het wel even op :)
Toch kreeg ik al snel van haar te horen dat er niks meer te vinden was. Niet grappig zoiets :(


Maar er was natuurlijk nog meer, want van n beetje visvoer dat ik ben misgelopen word ik echt niet zo boos en beledigd hoor. Kijk dit hier nu toch eens hangen:


Shahna en ik hebben het eens goed proberen te bekijken, maar we kwamen er niet aan.

Alleen maar omdat t niet lukte trouwens, want anders...


Toen draaide ik me om en wat zag ik een stukje verderop in de tuin?

Ja, juist, nog zo'n gek ding dat veel te hoog hangt!

Shahna kreeg al snel door dat er nog veel meer te vinden was in onze tuin.
Ze kwam er alleen niet bij, wat ze ook probeerde. Ze sprong omhoog, ging zo rechtop staan als ze maar kon en sloeg zelfs met haar poot tegen het ding.







Ze kwam er echt echt echt niet bij. Cherrumkes...


Vond ik natuurlijk allemaal best spannend he, dus ben er ook even een kijkje gaan nemen.

En kijk; ik kan er wel bij! :)

Maar ja, das net zoiets als likken aan een lollie waar je net niet goed genoeg bij kunt komen. BeagleBartje lekker maken met een dooie mus...

Over mussen gesproken. Mussen zijn vogels, dat weet ik, maar nu vertelde vrouwtje me dat dit dus Al-Le-Maal vogelvoer is. Voer voor VOGELS. In ONZE tuin! Sjonge... Daar ben je dan mooi klaar mee als beagle zijnde... Hele tuin vol lekkers en dan heb je niet eens vleugels om erbij te kunnen komen!!! Kunnen jullie begrijpen dat ik boos begon te worden?

Nu had ze NOG MEER opgehangen. Kijk...

Ik ben om de boom heen gaan wandelen en uiteindelijk ben ik er maar tegenaan gaan staan.

Ook Shahna kwam bij me staan en samen probeerden we te bedenken hoe we daar nu bij moesten komen.

Echt On-Mo-Ge-Lijk! Ik heb nog nooit zo hard gewenst dat ik zou kunnen vliegen als een vogel of zou kunnen klauteren als een kat!!!


Jongens... ben er moe van!

Ik moet hier echt even een nachtje over slapen. Misschien dat ik morgen wel een plannetje kan bedenken om toch ergens bij te kunnen komen ;)

Groetjes van Bartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten