Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

maandag 17 maart 2014

Dag kiezel!

Een hele poos al heeft vrouwtje een idee in haar hoofd. Dat komt door ons en omdat dat zo is hoort dit verhaal echt op deze plek. Vrouwtje ziet ons altijd zo genieten op gras. En of dat nu is om er op te liggen, om een koel buikje te halen, om er over heen te racen, om er kuilen in te graven of om er zachtjes op te kunnen landen na een sprong over een horde, dat maakt helemaal niks uit. Alles is leuk aan gras! En als wij genieten... dan de baasjes ook.

Gisterochtend hebben baasje en vrouwtje voorbereidingen getroffen. Ze hebben bedacht dat het grasmatten gaan worden die er komen, en geen zaadjes. Dat omdat we dan veel sneller onze genietplek hebben.

Nu bleek dat je die matten binnen 2 dagen moet leggen omdat die vers worden uitgehaald wanneer je die bestelt. Nou... dan moet er dus een bestelling gedaan worden, maar ook een plek zijn om die matten snel neer te kunnen leggen.

Resultaat...

... baas aan het werk! :)
Sjaan was al gaan spieken en zelfs ik wilde er wel even voor uit mijn mandje komen.


Kiezel moest er allemaal uit en sjonge... hadden ze zich even verkeken op de hoeveelheid ervan! Broer van vrouwtje zou ook komen helpen zodat het wat sneller ging. En terwijl het doek van de grond af ging haalden wij eens even flink wat luchtjes op voor in de neus.

Eindelijk weten we wat er toch onder die kiezeltjes ligt...

Maar ja, heel bijzonder vond ik t niet...


Al die herrie en dat harde werken... laat mij de stoel van de baas maar warm houden

Zelfs Shahna had er al snel genoeg van!


Totdat...

... er een overblijfsel van een plant werd uitgehaald die Shahna eens ooit heeft weggetoverd met puppentandjes. Dat was interessant!
Ze stond heel trots te vertellen tegen me hoor. "Heb IKKE gedaan toen ik klein was"

Maar ja... dat is zo lang geleden... ik vind dat ze iets stoerders moet bedenken om mij bij de les te houden.

Broer van vrouwtje had Tijana meegenomen. Vonden we superleuk. Ze heeft weer toverballen gemaakt met haar bellenblaas en daar heb ik me kostelijk mee geamuseerd. Vind t nog steeds raar en blijf het spannend vinden.
Ook hebben we met vrouwtje en Tijana gewandeld, hebben we de kinderboerderij weer gezien, kwamen we Gino (bulletje) nog tegen waar we mee mochten spelen en toen terug naar huis.
Daar had Tijana onze neppe tunnel weer uitgehaald en daar doet ze altijd gekke dingen mee. Hihi. Hier ligt ze in de weg. Ze speelde dat ze een rups was die de trap op kon kruipen.


Nou... en toen baasje en ome broer alle kiezel weg hadden heeft Shahna me laten zien hoe stoer ze is. En dit keer vond ik het stoer genoeg om bij op te letten, hihi


Vanmorgen was het feest. Shahna en ik zijn snel voor een plasje geweest met vrouwtje, hebben gegeten en toen... toen hebben we een feestje gebouwd!

Shahna bleef maar aan de gang. Die graaft eigenlijk zelden of nooit, maar nu had ze het toch te pakken hoor!

"Ja, doe maar", zei vrouwtje. "Nu kan het nog, straks niet meer".

Nou, en dat had vrouwtje niet tegen een doof meisje gezegd!

Het bleef maar doorgaan...


Zandsnuitje...

Maar gelukkig bovenop nog genoeg plek voor kusjes!


Toen de snuiten derrievrij waren moesten we even in de bench. Prima hoor, zijn toch moe van al het spelen en inspecteren en zo...
Maar wat niet zo grappig is, is wat we zagen toen we de bench uit mochten en buiten kwamen!

Hebben me die rare baasjes een soort van hekje gezet!

Nu hebben we een heel stuk tuin minder om in te racen. Zucht...

Maar ik heb wel iets nieuws ontdekt... aarde smaakt JAMMIE!!!


Maar ook dat kan ik nu niet meer doen. Vrouwtje heeft alle aarde naar de andere kant van het hekje geveegd.

Spelbrekers zijn het. Ik hoop maar dat we hier flink voor beloond worden hoor. Heb iets horen zeggen over zaterdag. Ben heel erg benieuwd!

Bartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten