Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

woensdag 1 augustus 2012

Met Moontje&Roontje Op Stap @Lauwersoog (dag 13)

Vanmorgen hebben Shahna en ik weer wat gespeeld, kregen we koffievisite van Nicole met haar lieve dames en daarna gingen we in de auto op weg naar Moontje en Roontje.
Monique zou met ons mee gaan om Moddergat te gaan bekijken.
Was nog een hele klus om tot haar huis te komen. Er was een soort feestweek en daardoor waren alle weggetjes die onze navigatie aangaf afgezet. Uiteindelijk vonden we het toch wel hoor.

Monique en Ronan hadden visite. Twee lieve hondjes bleven een poosje logeren.
Ronan lag in zijn mandje. Vond ik prima, ik paste er heus wel bij.



Shahna had zich ondertussen op de bank geïnstalleerd.


Ik zal jullie vertellen dat ik het heerlijk uit vond zien zo op die bank. Toen ze er ook nog eens bij ging liggen hield ik t niet meer uit. Ik moest daar ook bij.


Met ons allen gingen we in de auto, op weg naar Moddergat


Maar over Modergat zelf kunnen we heel heel heel kort zijn.
Dit was Moddergat:



Heel veel modder (wad) dus. De huisjes, de straat, alles was klein en gezellig.
Echt oude vissershuisjes en ook een ontzettende rust.



Jammer dat we geen geschikt schoeisel aan hadden...






Het was warm en ik had het al snel weer gezien hoor...

Dit beeld trok het aandacht van mijn vrouwtje. Ze vond het mooi, gewoon de uitstraling ervan.

En al helemaal toen ze later de tekst erbij las

Dat was even een moment van bezinning en van nadenken.

Net zoals bij het beeld en de stenen boven aan de trap. Zo veel boten en vissers als er omgekomen zijn en hier herdacht worden.




Eigenlijk hadden de baasjes en Monique even het museum moeten bezoeken, maar daar was het te warm voor. Wij konden echt niet in de auto gaan wachten hoor. Nog een reden om volgend jaar terug te keren naar deze kant van Nederland.

Als we ons niet vergissen was dit bij het museum

Er hingen buiten visjes te drogen. Jammer dat we aan onze lijn zaten hoor...

Samen namen we nog even een terrasje.


Doordat het alweer zo heel heet was besloten we voor een frisse duik te gaan. Nicole en haar dames kwamen ook. Die troffen we op de parkeerplek bij het hondenstrand. We hadden weer heel wat waterpret.






















En ook na het zwemmen had vooral ik de grootste lol. Kijk eens wat ik allemaal kan!




Heb ik even knap gedaan he? Hihi


Ik mocht nog een laatste keer spelen met Fanouck
(maar dat hadden de baasjes stiekem bedacht om me schoon te spoelen)






Samen met ons vrouwtje even 'lachen'




En toen terug naar de camping waar we samen met Alie en Hans, Nicole en alle vierpotertjes samen aan de BBQ gingen. Ook daar hadden we waterpret :)
Nou, Shahna en Barb dan. Ik hoefde niet meer zo nodig, ik was al schoon genoeg vond ik.
Natuurlijk hebben we nog wat gespeeld, heeft Barb even geproefd aan de rosé van mijn vrouwtje, hadden de baasjes het ook nog gezellig en waren we allemaal doodmoe aan het einde van de avond.

Groetjes van Bartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten