Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

maandag 18 maart 2013

Eindelijk een ZONnige ZONdag

12 maart, nu 6 dagen geleden, genoten wij van het zoveelste dikke pak wit en ijskoud spul dat de weermeneer voor ons geregeld had. Wild heen en weer rennen, dansen, stoeien, ervan smullen, kon niet gek genoeg.
5 dagen later was daar niks meer van te zien en al helemaal niks meer van te merken. Eindelijk verraste de weermeneer ons gisteren met een zonnetje.

Al vroeg wandelden we samen met vrouwtje door het park. Heerlijk om de vogeltjes te horen fluiten, om de geuren op te snuffelen, om lekker te springen en gewoon eens lekker zonder jasje en koude pootjes er op uit te kunnen gaan.
Dit liet de lucht ons zien rond half 9 gisteren;


De zon vocht en het lukte haar flink wat straaltjes van haar warme licht door te wolken heen te mikken :)
Achter ons huis staan grote bomen. Die zitten altijd vol met kraai en kraaiennestjes. De kraaien waren ook helemaal in de wolken (en 't maakt niet echt uit hoe je dat opvat, hihi)


Voorjaar, lente, zon... het sloeg meteen in onze bolletjes en we besloten eens even lekker te spelen.






Maar niet te lang hoor. We hadden namelijk nog niet ontbeten. We hebben er dan ook even prima voor gezorgd dat vrouwtje ons niet vergeten zou.


Na ons ontbijt hupsten we weer lekker door de tuin. We vonden de laatste restjes sneeuw en besloten veen te controleren of een beetje net zo lekker smaakt als een heleboel. Was zo hoor. Jummjumm.


Kijk wat er met de vogeltjes gebeurd was: zomaar uit de wolken!

En de zon? Jaha, die was er nu echt hoor. Heeft ze in minder dan 20 minuten voor elkaar gebokst :)


Vrouwtje kreeg die zon dan weer echt flink in haar bol en bracht onze mand naar buiten. Allemaal leuk en wel, maar ik moest toch echt Bartje even troosten. Die kon namelijk niet begrijpen dat ze die mand net buiten het bereik van die zonnestraaltjes plaatste.


Ik ben de laatste week een klein beetje ondeugend, terwijl Bartmans errug braaf is al de hele week. Beetje de omgekeerde wereld zeg maar. En dat vindt Bart interessant.

Maar klikken dat die kan; "Mammaaaa, ze doet weer iets dat ikke ook niet mag!"

Maar t was mooi wel in de zon ;)

De kleine braverik slenterde de tuin in en plantte zijn beaglebillen in de kiezel. Hij genoot van de zon




Vond ik zo aandoenlijk. Ben hem dan ook maar snel een kusje gaan brengen.


En toen... toen kwam het zonnebed van vrouwtje. Mochten wij gebruiken. Lief zeg!

Meteen toen ik er op geklommen was ging ik helemaal uit mijn bol. Spelen, springen, knabbelen, blaffen, ik was blij :)

"Goed idee vrouwtje!"


Bartje probeerde een beetje kleur te krijgen in de zon,

terwijl ik al gapend in die heerlijke luie stoel lag.


Dat idee sprak Bartje ook wel aan en dus kroop hij bij me.

Ik bekeek ondertussen de kraaien in de bomen achter ons huis.

Das dan best handig hoor zo'n hekje naast je luie stoel. Prima hoofdsteun!


Nog even saampjes een blik op de zon werpen

Vogeltjes bespieden


En toen kregen we eindelijk iets leuks. Iets dat ons met ons luie beaglebibsen uit onze stoel haalde :) Spelen met eten is altijd leuk hoor, maar in het zonnetje is t nog tien keer zo leuk.




Genieten he zo'n dagje zon :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten