Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

maandag 11 april 2011

Mijn thuis

Gisteren ben ik hier komen wonen. Ik heb al vanalles meegemaakt.
We kwamen rond 3 uur thuis aan en toen zijn we meteen bij ome Marcel en tante Linda op visite gegaan. Ome Marcel was namelijk mee gegaan om mij te halen en moest thuis worden afgezet. Ik wilde heel graag de auto uit, dus dan maar even mee.
Ik heb eerst mijn neusje flink gebruikt. Wat een geuren en nieuwe indrukken zeg. Ik werd er zo ontzettend moe van! Ben maar even lekker gaan liggen in het zonnetje:


Ik maakte kennis met Jacco; de papegaai van tante Linda:


Ik ben er niet aangekomen hoor. Ben wel gek; die kan heel hard bijten.

Binnen heb ik ook al meteen mijn eerste beaglestreek geleverd: ik ben dol op krantjes, tv-bladen en tijdschriften. Zie hier; helemaal zelf van tafel gepikt:


Ook in mijn nieuwe thuis moest ik eerst flink op inspectie, want ook hier; wat een nieuwe geuren!!!

Ook maakte ik meteen kennis met mijn poezenzusje VIP en met mijn poezenbroer PJ. Volgens mij vinden ze me helemaal niet leuk! Vrouwtje zegt dat VIP altijd wat gemeen doet als er andere dieren zijn. Ze accepteert alleen maar PJ in haar buurt, verder hebben alle dieren pech bij VIP.

Ik liep door de woonkamer en VIP en PJ kwamen aan me snuffelen. Ik vind poesjes heel erg leuk dus kwispelde ik. Maar al heel snel kreeg ik door dat deze poesjes niet zo vriendelijk zijn. Ze keken heel erg boos en hadden grote dikke staarten. Ze bromden naar me en kwamen op me af geslopen. Ze dwongen me gewoon in een hoekje!
Vrouwtje heeft toen VIPje weggepakt en toen kon ik verder lopen.

Ook in de tuin heb ik al flink gesnuffeld. Er staan hier planten! Spannend hoor. Het ruikt heerlijk. Nog lekkerder ruikt het als je even aan blad knaagt. Heb ik meteen maar even gedaan. Dat mocht trouwens niet. Pfff...

Toen iedereen ging slapen moest ik in mijn bench. Hallo zeg, dat vind ik dus absoluut niet leuk. Na 10 minuten heb ik laten horen hoe goed en hoe hard ik kan blaffen. Ik stopte niet en dus moest vrouwtje opstaan. Ze wist dat dit eigenlijk niet mag, maar we wonen in een tussenwoning en vrouwtje vond dat ze niet anders kon dan opstaan.
Ze zag me helemaal ineengedoken zitten en uit angst deed ik een plas. Zo in de bench, precies waar ik zat. Ik kreeg een schone deken en moest nog even naar buiten. Bij de nieuwe poging me in de bench te laten slapen blafte ik weer en ook nu stopte ik niet.
Vrouwtje heeft op de bank geslapen. Om half 4 viel ik in slaap. Vrouwtje ook. Maar voor half 6 heb ik me weer gemeld. Riem om en wandelen om een plasje te doen.

Nu ontdekte vrouwtje dat ik wel loop en alles goed besnuffel, maar een plasje doen? Nee, de hele weg niet. Ik deed dat in de tuin. Eigenlijk vindt vrouwtje dat niet goed, maar beter in de tuin, dan binnen op de mat...

Ik heb nog veel te leren, maar vrouwtje heeft er heel veel zin in om me daarmee goed te helpen.


Groetjes van Shahna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten