Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

maandag 27 juni 2011

Leren terwijl we spelen

Mijn vrouwtje en ik doen tegenwoordig iets echt heel leuks; ze doet spelletjes met me met eten!


Als ze naar me toe komt met dat gekke ding begin ik al meteen te springen. Wat ruikt dat lekker!
Soms ruikt het naar kip, soms naar snoepjes en soms naar brokjes (maar dan trap ik er niet in hoor,
die brokjes horen gewoon in de voerbak, daar ga ik echt geen kunstje voor doen).
Ik weet dan al wel wat we gaan doen. Ik vind het zo leuk.

Foto’s van mijn springen kan ik hier niet laten zien. Door al dat springen komen er namelijk geen goede foto’s.

Ik moet eerst gaan zitten en dan zegt het vrouwtje ‘let op’. Kan ik heel goed hoor als er iets lekkers in het spel is.


Dan gooit ze ermee en mag ik het gaan halen.



En dan moet ik het daarna ook bij haar gaan terugbrengen:






In het begin haalde ik het en gaf ik het niet af. Ik rende er mee weg en probeerde het open te maken. Lukte me niet hoor.


Dan ging ik hard piepen. Is echt een ellende namelijk als je iets lekkers ruikt en er niet aan komt!

Nu breng ik het (meestal) terug naar het vrouwtje. Ik heb ontdekt dat ik dat moet doen, en ook dat ik moet
loslaten als vrouwtje dat vraagt. Vrouwtje kan namelijk iets dat ik niet kan; ritsen openmaken.
Soms neem ik het nog even mee mijn mandje in. Dan probeer ik toch nog een keertje zelf (ben een beagle he, en dus ook heel zelfstandig en eigenwijs).






Als de rits los is dan haalt ze er iets uit en dan krijg ik dat. Smullen zeg. Ik werk hier voor mijn beloning en
schijnbaar leer ik er van alles door. Vrouwtje zegt de hele tijd ‘goed zo’. Ik kwispel me hier wat af zeg. En tijdens dat wachten tot die rits open gaat, trek ik me toch een gezicht:


Als ze me dat lekkers geeft zegt ze vaak tegen me ‘nee’. Dan mag ik het niet uit haar hand of van de grond pakken.
Ik moet netjes wachten tot ze zegt ‘toe maar’. Vind ik niet erg hoor. Ik kan heel lang wachten.


Vrouwtje geeft vaak ook twee stukjes als ik lang genoeg wacht. Dat maakt het wachten minder erg.
Ik ben altijd benieuwd of er iets bijkomt of dat ik het gewoon mag gaan pakken. We hebben er even op geoefend, maar nu; mijn zitten, opletten, halen en terugbrengen, loslaten en het wachten wordt hier goed beloond.

Groetjes van Shahna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten