Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

zaterdag 9 juni 2012

Beagle-Invasie op Schiermonnikoog

Na de wandeling die we maakten om de tijd vol te krijgen kwamen we aan op de parkeerplek bij het Booze Wijf. We zagen er al beagletjes en baasjes staan. Ik sloeg weer aan de blaf, want wat was dit spannend en leuk! Shahna volgde in stilte, maar toch ook heel blij merkten baasjes aan het trekken aan de riem. We maakten kennis met nieuwe mensen en beagletjes en al meteen hadden we er nóg meer zin in. Regen? Boeiend... Pret gingen we hebben!

In het restaurant kregen alle baasjes koffie en ontbijtkoek. Langzaamaan liep het restaurant vol. Niet alleen zichtbaar, maar ook hoorbaar. Haha, was zo grappig! Vrouwtje vraagt zich nog steeds af wat de mensen van het restaurant gedacht moeten hebben :)









Toen we compleet waren, gingen we in stoet richting haven. Vrouwtje was er zo van onder de indruk dat ze spontaan vergat foto's te maken. Schandalig he?!
Bij de haven moesten we een brug af die was opgebouwd met roosters. Glad en vrouwtje vond het akelig, maar ik liep er gewoon overheen. Ook Shahna. Bikkels vindt vrouwtje ons :) Het rooster liep als een looppad door tot bij de boot. Sommige stukken hadden als ondergrond beton, andere stukken toonden water. Brrr...
Bij de boot aangekomen moest je via een plankladder de boot op. Ik peinsde er nog niet een heel klein beetje over en moest getild. In de boot was het oké. Shahna liep wel gewoon.

In de boot raakte het gezellig vol. Door de regen begon het er heerlijk naar natte hondjes te ruiken, haha, en de ramen besloegen in no time.



Op de heenweg werkte de truc met 'dekentje is plaats' nog redelijk voor ons




Toen de boot aankwam in Schiermonnikoog stapten we over de bus in. Spannend, maar superleuk met zoveel mensen en beagles. Ik piepte 2 keer en gaf toen een blaf. Vrouwtje dacht schijnbaar niet verder na dan 'hij vindt het spannend', maar dat bleek toch echt iets anders te betekenen. Had ze moetn weten hoor, want zo gaat het thuis ook. Ik loosde namelijk zomaar een enorme plas in de bus...
oops beschaamd
Maar het was zo opgeruimd met een paar zakdoekjes (denk ik).

We kwamen aan bij het pad richting strand en zee en daar gingen we dus ook naartoe.
















Shahna vond dat de baas toch echt even iets sneller moest lopen, haha.








Shasta en Jeane in zee, Barb en ik keken toe. Shahna kwam er een paar seconden later bij en snuffelde aan het water tewijl ook Barb zich aan natte pootjes waagde









Barb en ik vonden elkaar en dat werd natuurlijk weer een flinke partij rennen en spelen he.













Shahna blijkt echt een meisje te zijn :) Dat weet Luca nu ook zeker.




Het waaide niet hè ome Hans?




Na een poosje besloten de baasjes met ons een terras te gaan zoeken. Ze hadden zooooown trek in koffie.We kwamen bij een terras waar een tent stond. Houten bankjes en kussens zorgden voor knusse gezelligheid, ook al was het buiten ons leeg.

Alleen bleek het koffieapparaat stuk en dus werd het cola voor cola voor de baasjes. Mwah... mocht de pret niet drukken hoor. Shahna en ik verorberden onze brokjes en toen alles gezakt was liepen we richting dorp waar een hele groep baasjes en beagles al in een restaurant zat.

Een heel leuk en gezellig dorp, veel groen en wandelgebied, prachtige huizen, aardige mensen die de baasjes ook meteen aanspraken en ons een aai over onze bol gaven. Echt jammer van de regen (niet dus), want nu móeten we helaas (nog eens 'niet dus') nog een keertje terug als het mooi weer is om te zien hoe het er allemaal uitziet als het droog is. Wat een vreselijk iets zeg, hihi. Bijna straf, vinden jullie niet?

In het restaurant zat het bomvol. haha. We stond er echt van te kijken, en alweer vroeg vrouwtje zich af; wat zullen de mensen denken als ze dit zien. Hier moest je gewoon wel een lach van op je gezicht krijgen vond ze.
Toen de tafelgroep achter ons vertrok en we omkeken zagen we de hele vloer vol met zand liggen. Konden wel mensen met honden gezeten hebben die aan het strand geweest waren :)

We deden nog een stukje dorp, genoten van de gezellige noten van het zeemanskoor van Lauwersoog en wachtten daarna op de bus die ons terug zou brengen naar de boot.
Shahna en ik in de bus;




Bij de boot zagen we de plank zo ontzettend schuiven door het wilde water dat vrouwtje eigenlijk (ja, ze is echt een schijtebroek) niet goed het dek op durfde. Maar allemaal gewoon doen hoor vrouwtje, want ik klamp me helemaal aan je vast. Moeten toch op die boot komen.
Shahna liep zelf de boot op. Mijn beaglemeisje is toch ech nergens bang voor he.

Even door het raampje naar buiten gekeken...



Boeide mij verder niks eigenlijk, ik zat hoog en droog en had een perfecte hoofdsteun




Fanouck heeft ook genoten van een heerlijke dagje Schier





Shahna vond de plek onder de tafel niet bepaald veilig genoeg en keek bangetjes




Luca bewaakte de wagen van zijn kleine baasje Jorian



Lief he valentijnsnoopy

Boven op het dek trof vrouwtje Elfi en Carlein aan met baas Jan





En na een praatje met hem te hebben gemaakt trof ze beneden bankbengeltjes aan



Deze foto werd gemaakt door Tjeerd :)


Ongelooflijk ook...

Mooie foto van de lieve Barb met de dochter van Thomas en Dagmar




Bij terugkomst in de haven bleek het droog geworden. daslekker
Hier een blik op het looppad van de boot naar vaste grond







Ik wilde er op de terugweg trouwens absoluut niet overheen. Met mijn pootjes strak op de grond voor me uit duwend en mijn lijf plat op het rooster maakte ik vrouwtje duidelijk "óf tillend, óf niet!" Ze koos dus maar voor tillend.

Even verzamelen










Lieve Lara :)


Weten jullie trouwens wat heel grappig is aan Lara? Ze heeft een blaf die precies klinkt als mijn blaf. Vrouwtje hoorde de blaf bij het orkest en zei "Bartje genoeg". Maar ikk deed helemaal niks hoor. Dat was Lara. Haha...

Zo, en nu op naar restaurant Het Booze Wijf voor een BBQ, in stoet nogmaals :)


Groetjes van Bartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten