Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

zaterdag 13 april 2013

Van Stinkdiertjes naar Blinkdiertjes

Na ons bezoekje aan de heide waren we helemaal k.o. We zochten meteen samen de mand op en begonnen te snurken. Maar helaas; het werd de hoogste tijd voor een flinke douche, vond vrouwtje. Ik had me door allerlei viezigheid weten te rollen en Bartje stonk naar Rode Beek. Blehhh en dus...

... heeft ze ons zomaar weer wakker gemaakt, Bartje in de armen en mee naar boven getild (die is bang voor de trap en zal er nooit zelf op en af gaan) en mij heeft laten volgen.
Boven op de overloop was het een groot feest. De deuren van de slaapkamer en de logeerkamer stonden open (had vrouwtje vergeten dicht te maken en dus... eigen schuld dikke bult!) en daar werd flink over het bed en over de slaapbank heen gerend.
Daarna liep Bartje kwispelend de badkamer in en ik volgde. Toen de deur daar dichtging stopte het gekwispel meteen bij Bartje. "De Sjaak!!!", zal die gedacht hebben...


Ikke niet. Ik vind een douche niet heel leuk, maar ach... als het dan toch moet, dan kan ik er maar beter het beste van maken ook he?
Ik stap helemaal zelfs de douchebak in. Daar ga ik op onderzoek uit

Ik wacht geduldig tot eindelijk dat lekkere warme water komt en ik weet ook heel goed waar het naartoe gaat

En als dan eindelijk het water loopt en ik een flinke plensbui gehad heb, dan proef ik ook aan het water. Jummie

Kletsnatte ikke

Schuim is al weg

Even schudden voor de handdoeken kunnen komen

En na het afdrogen ga ik op mijn plekje zitten zodat ik mijn huilende broertje gerust kan stellen (niet dat dat helpt hoor, maar toch...)


En dan is Bartje aan de beurt. Vrouwtje en ik dachten nog "Nu gaat het loos", maar het viel reuze mee. De kleine man heeft het prima gedaan :)

Even snuffelen voor het allemaal gebeuren gaat

Gekke bekken trekken wanneer hij kletsnat is, want 'o nee, niet grappig' vindt hij :)

Haha, Bartje, je hebt gelijk hoor; "Helemaal NIET grappig", whahahahahaha!!!!

En toen de baas terug kwam van de garage met de auto en de badkamer binnenkwam (dat is ook de reden dat we saampjes op de badkamer waren), gaf Bartje hem zijn 'please-red-mij-blik'...

Is deze errug zielig of is deze errug zielig?


Na het nat maken, schuimen en schoonspoelen schudde ook Bartje zich uit. Ik mocht daarna controleren of ook achter de flappers goed geboend was.

Maar dat vond ie ook al niet grappig...


Na de droogbeurt mochten we beneden in ons mandje eindelijk wel onze roes uitslapen. Bartje had dan wel een lang gezicht en heeft zijn douchebeurt met frisse tegenzin ondergaan, maar blinkdiertjes zijn we nu wel :)

1 opmerking:

  1. wat een geweldige reportage en dan die blikken van bartje.wij vinden het ook niet leuk in de douche hoor bart.
    groetjes jewel en joy

    BeantwoordenVerwijderen