Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

dinsdag 2 augustus 2011

Mijn eerste keer zwemmen... samen met Gentle en ElCayo

Maandenlang heb ik mijn vrouwtje laten denken dat ik serieus bang was voor water. Ik liep niet graag door de regen; trok dan als een paard aan de riem om weer lekker naar huis te kunnen. Ik liep met grote bogen om waterplassen heen en als dat niet kon sprong ik er zo overheen. No way dat ik mijn mooie pootjes zou bevuilen met water en modder.
Vrouwtje besloot een zwembadje voor me op te zetten in de tuin om zo voor elkaar te krijgen dat ik zou wennen aan water. Nee hoor, ik ging er niet in.
Nu zijn we weer naar de camping gegaan. Het was heel warm en Gentle was er ook. Gentle is wel een waterrat (springt ook in onze vijver) en dus dachten ze; misschien zwemt ze vandaag wel.

Let op, let op. Want vandaag laat ik jullie zien: ik heb geen nattepotenpaniek hoor!
Daar gaan Gentle en ik met onze baasjes, het zandstrand al in zicht.
Even snuffelen aan al dat witte zand hier.
Gentle is al helemaal in haar nopjes. "Mag ik, mag ik, mag ik?!!!"
Even proeven of het lekker water is.
 
Twee natte pootjes en de smaak is super!
Ja, al 4 natte pootjes. Maar ik ben nog niet overtuigd hoor.
Nee, ik wil er echt niet in hoor.
 
Jij durft wel hoor Gentle.
Vrouwtje besloot me met koekjes te lokken. Kijk eens hoe ver ik al kan!
Ja!!! Ik zwem!!!
En ik zwem nog meer!
ElCayo is er ook. Wat leuk!!!
Opa kijk mij eens. Ik haal al zwemmend een stok uit het diepe.
En ik breng hem ook naar de kant.
Close-upje van mij met die stok.
Niet touwtje trekken, maar stokje trekken. Samen met Gentle.
Er komt geen winnaar, dus delen we samen.
Daar ga ik nog een keertje.
En alweer de stok naar het droge gehaald.
En nu ga ik er lekker helemaal alleen op knabbelen.
Niet pikken hoor, is van ikke!
En als laatste laat ik jullie nog even meegenieten van mij, Sjaan de zwemster! Komt een filmpje he:
Groetjes van Shahna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten