Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

dinsdag 12 februari 2013

Met Lizzy & Barb naar de Heide

Vanmorgen had ikke een bruin stinkend ongelukje gehad in mijn bench. En omdat ik zo piepte en buiten nog een dunnetje deed, was vrouwtje niet boos geloof ik. Ik geloof ze vond t zielig en zei iets over buikjespijn. Naja, daarna ging het beddengoed in de machine, alles schoon en dus was t opgelost.
Dachten we, want ik speelde even, wilde brokjes en drinken en verder was er zo niet echt iets te zien.

Vrouwtje en tante Alie spraken af. Ik kreeg er niks van mee, lag zielig te zijn in mijn mandje. Enige dat ik kan zeggen is dat ik ineens in mijn tuigje geschoven werd, de halsband om kreeg, de lijn er aan vast en toen moest ik samen met Shahna in de auto.
Was heel koud en ik werd er niet vrolijk van. Ik ben gaan liggen op de achterbank en ben beginnen te bibberen. Vrouwtje dacht dat t door de kou kwam.

Toen we bij de heide aankwamen moest vrouwtje zeggen "Kijk eens wie daar zijn! Kijk eens waar we zijn!", en omdat Shahna begon te blaffen stond ik maar eens op. En wat ik toen zag deed mijn beaglehartje sneller kloppen hoor; tante Alie en Lizzy en... DE Barb!!!


Als eerste moesten we elkaar allemaal even begroeten natuurlijk he





Helemaal super om elkaar weer allemaal te zien. Wisten jullie trouwens dat mijn coole zusje Barb precies hetzelfde blaft als ik? Heel stoer.

Na het begroeten trok ik me een klein beetje terug. Ik stond te bibberen en baasje zei zelfs "Bartje trekt niet, hij loopt superrustig". Nou, ik voelde me ook echt niet helemaal De Bartmans vandaag hoor. Maar goed...

De dames namen het ervan en snuffelden er op los






De heerlijke heide. Vol met lekkere geurtjes, veel plek, lekkere dropjes om van de grond af te snoepen en natuurlijk een plek vol met ZAND!!!!

Alle pootjes gingen van de vloer. Zelfs die van mij hupten een paar sprongetjes mee. Toch wel fijn namelijk. Maar al snel had ik t gezien hoor. Ik liet de dames maar genieten en keek van in hun midden toe.

Ineens begon zuslief keihard te blaffen en te brommen. Ze zag twee enorme bruine binken aankomen en ze joelde hen toe; "Hé, wat komen jullie hier doen? Hé hallo, hier ben ik! Hé, kom nu toch eens!!!". En dat gebeurde ook. Een van de grote bruine binken kwam meteen naar haar toe.
Vol zelfvertrouwen vertelde ze de knaap wie ze was...

"Barb...
.. DE Barb..."

"... en dit is broer Bartje, maar hij gedraagt zich als een BarT hoor."


Nou, hadden we dat ook weer gehad. Ze heeft lef hoor dat kleine stoere zusje van me :)

Shahna, Lizzy en Barb wilden nog wel even rennen in het zand







Prima hoor, maar ikke niet meer.


Het werd tijd om koekies te komen halen. Struisvogel stond vandaag op het menu.
Lizzy wilde wel

Barb ook

Shahna ook. Maar ja, dat is koekiemonster, dat wist iedereen al wel :)

En ikke? Nee, ik hoefde niks. Kwilde naar huis... khad niks meer te missen hoor


Vrouwtje en Alie ruilden even van dametje.

Shahna en Barb wilden rennen rennen rennen door het zand. Ikke niet en Lizzy wilde ook niet zo hard als de twee anderen. Shahna en Barb gaven gas en vermaakten zich suf.









En buiten samen rennen wilden ze ook best wel samen snuffelen op de terugweg. Shahna en Barb zoeken het graag wat hoger op allebei.


Mooie lieve Barb


Barb en ik aan het snuffelen


En toen werd het tijd voor bankfoto's. Wilde alleen niet helemaal lukken. We hoorden honden blaffen en spelen en dat leidde ons behoorlijk af.


Vrouwtje besloot het toen maar anders te doen. Per toeval stonden Barb en ik naast elkaar en we trokken eenzelfde soort gezichtjes bij het horen van al die hondengeluiden...





En natuurlijk nam ze ook kiekjes van Lizzy en Shahna samen :)




Toen we thuis kwamen ben ik meteen in mijn mandje gaan liggen. Vrouwtje heeft me goed toegestopt met een warme deken en vanavond heb ik wat rijstewater gedronken en ook 2 beschuiten gegeten. Gaat al wat beter met me hoor. Balen dat ik niet samen met zuslief heb kunnen rennen en joelen en blaffen naar grote bruine binken. Maar is niet erg hoor. Nu moeten we het 'helaas' nog een keertje over doen als ik weer lekker mezelf ben :) Wat een ramp!

1 opmerking:

  1. Lieve Bart en Shaan. We vonden het heerlijk om weer eens met jullie te wandelen en te snuffelen op de heide. Als je weer beter bent Bart, dan doen we het gewoon nog eens over.

    BeantwoordenVerwijderen