Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

zondag 31 juli 2011

Mijn eerste reisje met de fietskar

Mijn vrouwtje kreeg vanmorgen ineens het idee om een fietskar aan te schaffen. Omdat ze me nu willen leren om naast de fiets te lopen, maar dit niet langer dan max een kwartier oefenen gebeurt, baalde vrouwtje van het idee om elke keer voor dat eventjes de fiets te pakken, manlief elke keer te moeten meesleuren omdat ze niet met een fiets aan de hand en met aan de andere hand mij kan lopen en dus was ze bang dat we verder niet vaak zouden oefenen. Zonde, want ik vind het geweldig.
Daarbij besefte ze dat met een fietskar, ik nog meer mee kan en ik nog meer kan deelnemen aan wat de baasjes doen. Gezellig. Vrouwtje houdt wel van een flinke fietstocht. Dus op zoek naar een kar.
Koopzondag en dus heeft ze verschillende winkels afgebeld. Eén winkel had toevallig nog een kar staan en deed die met een flinke korting weg omdat het de laatste was van die serie.
Vouwtje zag hem en eigenlijk vind ze hem echt foeilelijk, maar ze pimpt dat karretje wel even op naar Suus-stijl hoor, dus toch meegenomen.

Thuisgekomen moesten ze hem eerst weer in elkaar zetten. Nog voor de wielen er onder zaten zat ik al in de kar. Haha.
Ik moest er echter wel eventjes uit om de banden er onder te krijgen. Was een hele klus om mij weer uit dat ding te krijgen. Toen ik er uit was kon vrouwtje er een kussentje in leggen en wat knuffels. Moest natuurlijk wel comfortabel gaan zijn he.
De wielen werden opgepompt, en Kijk eens naar mijn lelijke kar:

Die heeft dus echt wel een opknapbeurtje á la Suus (denk; grijs, rose, bloemetjes, maar niet té) nodig. Gaat vrouwtje van de week ook doen. Dan gaan de mannen toch de tuin doen en hebben wij rust.
En Jaja, dat zien jullie goed; ze hebben zelfs lampjes er op gemaakt.

Hop, meteen even dat kussen proberen:

En aan de baasjes laten zien: "lekker van mij!!!"

Wat een klein verwend nestje ben ik eigenlijk al he...

Toen gingen we op weg. Baasjes besloten dat de eerste keer een superleuk reisje moest zijn. Dus op de fiets richting opa en oma om daar met de hondjes in de wei te kunnen ravotten.
Maar sjonge... vrouwtje was echt even vergeten hoe stijl die bergen daar zijn zeg! Ze is echt wel wat fietstochtjes gewend, maar met kar was dit echt niet te doen.
Ik zat na die berg al een dik half uur in de kar. Geen blaf, geen gekrab, geen gebijt, niks. Ik lag prinsessenheerlijk op Mijn kussentje in die kar naar alles om me heen te kijken:

Ik moet wel gedacht hebben: "Allé, gaan we nou nog niet verder?!"

Vrouwtje is zo trots op hoe ik het deed... :)

Bij oma aangekomen (drie kwartier over gedaan zeg) heb ik me lekker uigeleefd in de wei. Daarna wat rustiger aan. Even alle planten besnuffeld en een paar planten geproefd, en daarna had ik eindelijk oog voor Ziggy:

En voor Muck:

Hebben we met drietjes samen zitten smeken voor koek:

En heb ik nog heel even met de baas in de wei gelopen;


Na een laatste rondje rennen met Muck en het plegen van een plasje sprong ik vanzelf weer de kar in. Ook op de terugweg geen enkel probleem, alleen maar alles bewonderen en volgens de baasjes stiekem toch al genieten.

En thuisgekomen:

Meteen mijn mandje opgezocht, want dit was weer een hele ervaring die al mijn energie heeft opgeslokt. Maar wel een leuke. Nu zal ik toch vast wel iets om te dromen hebben.


Groetjes van Shahna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten