Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

zaterdag 2 juli 2011

Klaar voor grote stoere pubers.

Al twee weken ben ik dwars, kribbig, doe ik precies wat ik zelf wil en heb ik echt stopjes in mijn lange grote flappers. Dit tot grote frustratie van mijn vrouwtje. Ze werd niet boos hoor, ze werd eerder mismoedig. Ik had namelijk nog maar 2 weekjes om te oefenen tot mijn examen.

Het dwarse en kribbige is er nu van af. Wel doe ik nog precies wat ik zelf wil en wanneer ik dat wil.
Ik ben alle commando's die ik geleerd heb vergeten en krijg elke keer spontane jeuk achter de oren wanneer ik bijvoorbeeld moet gaan zitten of iets anders stoms moet doen. Ik heb geen zin! Vrouwtje weet zeker dat ik geen gewone puppy meer ben. Ze noemt me puber. Pfff... wat een onzin.

Jullie hadden echt moeten zien hoe dat gekke vrouwtje van me zich uitsloofde en zichzelf helemaal gek maakte. Ze wilde persé dat ik voor dat gekke examen zou slagen omdat ik dan naar die grote stoere puberhondjes mag. Volgens haar is dat ook hard nodig. Ze probeerde de gekste dingen;
ze heeft stokken gekocht om een volgparcours mee toe oefenen. Loopt ze daar, drie keer per dag, met die maffe dingen over de straat te gaan naar het grasveld.

Op puppycursus volgde ik niet. Nooit, want ik vond konijnenholletjes en konijnenkeuteltjes in het gras veel leuker. Daarom moesten we naar het grasveld hier, en ook hier; heerlijke konijnenkeuteltjes!!! Ik had aandacht voor alles hoor; ik zag mooie reutjes, er waren geitjes, paardjes, kippen en natuurlijk ook hier; heerlijk gras! Soms landde er verdorie een vogel waar ik er net niet bij kon. Dan ging ik heel hard aan de riem trekken en springen.

Vrouwtje begreep er echt niks meer van. Ze nam vanalles mee. Ik krijg gewoon door dat ze me wil omkopen met allerlei lekkers hoor. Ja, dag, dat heb ik thuis ook.

Vanmorgen moest ik in de auto. Vind ik tegenwoordig leuk, want dat blik op wielen brengt je naar de leukste plekken. Vrouwtje was niet zo vrolijk. Beetje zenuwachtig denk ik. Ik heb me zitten verheugen op die achterbank hoor, dacht erover na naar welk bos we nu zouden gaan.
En wat denk je: stoppen we bij dat grasveld waar al die puppies altijd zijn!!! Pfff... Ik had al meteen geen zin. Liep lekker de andere kant uit, at gras, snuffelde overal en luisterde lekker niet.

Toen moest ik door het poortje het grasveld op. Jullie kunnen wel raden wat ik als eerste deed he? Smaakte weer fantastisch!
Mijn juffen zaten op het tweede veldje, op een stoel onder een tentje. Dat vond ik toch wel interessant. Moest meteen even snuffelen en aaitjes gaan halen. Maar toen;
Ik moest eerst 'let op' doen. Dat kan ik echt wel goed. Deed ik ook voor een 10! Daarna moest ik 'zit', 'af' en 'staan' doen. Simpel hoor. Ik weet dat ik daarna een beloning krijg.
Toen moest ik .... 'volgen'! Tja, haalt me dat vrouwtje van me ineens knakworstjes te voorschijn. Jummie!!!! Dus: één en al oog voor het vrouwtje (eigenlijk voor dat wat ze in haar hand had hoor, maar vertel haar dat maar niet). Daarna het knakworstje gekregen en toen ook hiervoor alle punten gekregen.
Spelen wilde ik niet. Vrouwtjes handen roken naar knakworst. Dan ga ik toch niet spelen? Omdat ik dit de laatste keren wel heel goed deed, en doordat mijn vrouwtje bijna in de knoop op het veld lag doordat ze allerlei capriolen uit haalde om me te laten spelen, kreeg zij toch alle punten.
Ik moest ook voerbaktraining doen. Nou, dat doe ik thuis al genoeg en ja, als er inderdaad iets lekkers in zit... ik speel het spel wel mee.

Nou zeg ik jullie; vrouwtje had me genept hoor. Dit was doodleuk mijn examen. Ik ben natuurlijk goed geslaagd he. Met hoeveel punten weet ik niet. Vrijdag krijgt mijn vrouwtje het diploma en dan staat dat er ook bij. Ik mag het pas zien als het is ingelijst, aangezien ik een wandelende papierversnipperaar ben.

Maar ik zal jullie vertellen; nu ik weet dat ze me genept heeft (en ik door haar niet meer aan konijnenkeutltjes kon denken) ga ik doodleuk door met hetgeen ik eerder deed; ik ben sinds mijn thuiskomst weer gewoon een beagletje met stopjes in die lange flappers.
:Fronzen:

Als laatste laat ik jullie even meegenieten van mijn leukste momenten op school:
Afbeelding
En nu... nu ben ik klaar voor grote stoere en leuke pubers!

Groetjes van Shahna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten