Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

vrijdag 17 februari 2012

Op vakantie!

Vanmorgen vertrok vrouwtje naar haar werk. Heel gek, want ineens kwam baasje beneden (die is er toch nooit als vrouwje moet werken?) en... Bartje is ook nog thuis!

Baasje heeft met ons gewandeld en daarna heeft hij koffers in de auto gebracht. Vreemd... weer die rare sfeer!

Iets voor 12 uur moesten we in de auto. En ja hoor, onderweg wist ik al precies waar de reis heen ging; naar mijn grote vriend de dierenarts! Joepie. Dat betekent knuffels en een koekje :)
De dierenarts had goed nieuws over mijn oog. Baasje blij en meteen vrouwtje gebeld. "Alles kan gewoon doorgaan". Wat kan doorgaan???

Toen we thuis kwamen moesten Bart en ik even in onze bench. Baasje kwam na een poosje terug met vrouwtje. Is ze Nu al thuis??? Ik begreep er echt niks meer van zeg. Nog twee tassen, een dekbed en ook de bench van Bart verdwenen de auto in. En toen... toen gingen ook de poezen in hun mand!
Wij kregen onze tuigjes om en werden in de auto gezet. Vrouwtje stapte ook in met de poezen in de mand op schoot en de baas sloot alles af. De auto startte en er hing een vreemd zwart kastje aan het raam met daarin de stem van een mevrouw. Ze praatte de hele weg! Pfff, zeggen ze dan dat mijn vrouwtje veel kletst!

Toen we bij een huis aankwamen stopte de auto. Baasje stapte uit en ook vrouwje met de poezen (die trouwens heel vervelend miauwden de hele weg). Ze gingen naar binnen toen een mevrouw de deur van het huis opende. Even later kwamen ze terug; ZONDER POEZENMONSTERS!!!! Echt waar, ik begreep er geen snars meer van. Bart sliep ondertussen en kreeg nergens iets van mee.

Weer startte de auto en kletste de mevrouw in het kastje honderduit. Totdat... Daar was Gentle! Ook zij had haar lijn om, hun auto was ook volgepropt met spullen en ook in hun auto hing een kastje met en mevrouw er in!

Na een dikke twee uur in de auto gezeten te hebben riep de mevrouw "U heeft uw bestemming bereikt aan uw linkerhand" en toen begrepen we dat we ergens gingen slapen. Niet thuis dus, maar ergens waar het heel lekker rook. Ik rook zand, water, zout, vanalles. De wind blies overal, het zou vast gaan regenen zometeen. En dat geluid... was dat zee? Ja hoor... zeker weten! Joepie :)

In het huisje zetten Gentle, Bartje en ik het meteen op een spelen. Het was er niet zo groot, maar we hadden plek genoeg.






Spelen en op onderzoek uit:
http://youtu.be/dzY-6TgD4sw


Nadat de baasjes gegeten hadden en het al donker was zijn we met ons allen naar buiten gegaan. We liepen de straat over, een paadje in en daar waren we aan de zee. De geur was geweldig, de wind heel hard (Bartje waaide bijna weg zeg) en het gevoel dat we kregen nóg beter.

We hebben geen foto's gemaakt van de wandeling omdat het zo donker was. Dan zie je toch alleen maar de reflectie van mijn tuigje, zegt vrouwtje. Wel hebben we een foto van Bartje die al klaar zit voor de wandeling :)

Zoals je ziet zit hij eigenlijk helemaal niet klaar voor de wandeling. Hij wil liever blijven liggen en spelen. De kleine luierd :)

Spelen hebben we na het wandelen ook nog heel even gedaan en daarna was het bedtijd. Gentle in haar bench en Bartje ik in de bench van Bartje (en ja, dat past, hihi).
We moesten er een beetje op tijd weer in, want volgens de baasjes gaan we morgen iets leuks doen. Iets met nog meer viervoeters met lange flappers... Ik ben benieuwd.

Groetjes van Shahna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten