Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

zondag 22 juli 2012

Met Lizzy & Barb naar het Hondenstrand @Lauwersoog (dag 3)

Sjonge, er zijn al 2 hele dagen voorbij. Time Flies hier! Ongelooflijk...
Vanmorgen kwam het zonnetje door de bomen kijken die achter onze klapkeet staan.

Dat betekent dat we tot ongeveer 11 uur hebben om te genieten van schaduw en 'koelte'. Daarna... dat vertel ik straks wel.

Vrouwtje is altijd vroeg wakker en hier wordt ze wakker van het geluid van de vogels en het water. Vindt ze heerlijk. Alleen gaat dat gekke vrouwtje dan al buiten zitten. Vóór 7 uur! Is die even maf!
Shahna en ikke slapen door tot een uur of 8 (of later, want we zijn keigoed in slapen). En als we wakker zijn zeggen we elkaar heel lief GoedeMorgen...


Ook de konijntjes zijn hier heel vroeg wakker

Soms zie ik die net naast die rose anti-blaf-dingen door flitsen en dan geef ik een orkest!!! Mag ik alleen niet doen van vrouwtje. Die zegt telkens maar "Hoeft niet Bartje. Nijntjes zijn lief". Tss...

Vrouwtje heeft het gefilmd. Al viel dit orkest nog mee. Daarna leerden we het blaffen af.

http://youtu.be/RBky4HwDeBg
Ik vraag me af waarom we niet mogen blaffen zeg.

Ons ontbijt verliep vanmorgen... anders. We mochten aan tafel! Vindt Shahna leuk.

Maar ja, die is ook rustig! Mijn ontbijt verliep minder rustig. Ik stoof op de bak af, de stoel klapte in en met mijn snuit trok ik de bak zo mee de grond op (ik verlies nooit eten!). Baas en Vrouwtje lachten zich suf.
Hoeft niet vind ik. Ik mag niet blaffen, zij hoeven niet te lachen. Toch? En daarbij; Brokjes zoeken vind ik ook prima :) Ik ging dus onverschrokken door met mijn ontbijtje. Al was dit dus wel een verdieping lager.


De zon begon door te komen. Nog niet heel erg heet, maar hallo...
"Gaan we nog iets leuks doen? Het eten is inmiddels wel gezakt!"


De baasjes besloten naar de caravan van Alie en Hans te lopen om daar te gaan vragen hoe we aan het hondenstrand konden komen. Alie besloot mee te lopen met Lizzy en Barb. Dikke pret dus!

We liepen de camping uit, over het schelpenpad en kwamen langs nog een haventje.

Lizzy, Barb en ik snuffelden en samen flink op los

Shahna was bij de baas aan het snuffelen. En net als altijd liepen die achterop.
De weg ging verder over het fietspad. Jullie hoeven niet te raden wie er ook nu weer voorop liep?

Toch een foto van Shahna die met ons mee liep en van Barb die er flink op los snuffelt

Vrouwtje vond dit een mooie Barb-foto :)


Na het fietspad vervolgden we onze weg over het gras langs het Lauwersmeer. Beetje koeler aan onze pootjes want de zon kwam nu echt flink door.


En eindelijk kwamen we aan bij het hondenstrand. Honden-strand... eerste deel van het woord is "honden" :) Hondjes en ikke? Blaffen en spelen!!!!
Helaas een wazige foto (komt doordat ik nooit trek als vrouwtje een foto zou willen maken), maar hier ben ik met mijn eerste speelkameraad.


Dorst lessen


Shahna en Barb zijn helemaal in hun element in het water

Ikke niet, ik zag nog meer speelvriendjes komen aanlopen

Maar uiteindelijk ging ik toch voor 4 natte pootjes

Shahna stond me al op te wachten

En dus? Samen verder...


Ook Lizzy kwam even pootjes koelen :)

Samen met Barb en mij kreeg ze zelfs een natte buik!

Stoere Lizzy :)

Het moge duidelijk zijn dat ze er zelfs dikke pret in kreeg


Ik kán wel zwemmen

Maar zwemmen is meer iets voor Shahna en dat laat ik dus ook maar wat graag aan haar over

Ze doet wel heel gekke dingen in het water. Ze probeert de lijn met ballen mee te nemen!

Ikke niet, ik zwem daar wel overheen


Shahna is zo braaf en gehoorzaam; Als je 'zit' zegt terwijl ze in het water staat, dan doet ze dat ook gewoon!


Nou, klaar met waterpret, droogrennen vind ik veel leuker.


Na het droogrennen namen we de terugweg naar de camping. We mochten nog even spelen bij Lizzy en Barb. Al was Lizzy al wel moe.

Na een trekspelletje met de 'troostprijs' van Barb...

... raakte Barb ook moe.

Ik besloot bij Lizzy te gaan liggen.

En ook Sjaan was uitgeteld en lag voor pampus.


Hoogste tijd om terug te gaan naar de klapkeet en daar onze roes uit te slapen.

Terug bij de keet wilde de baas wat te drinken pakken. Chocomel bleek zuur. Hoe kon dat nu? De koelkast bleek het koelen met deze warmte en de zon vol op de tent niet bij te kunnen houden. Zelfs het vlees was verkleurd. Djuuj. Ze hadden wel al door dat het geen superkoeling was, maar zo erg?
De baas zocht op internet waar hij een betere koelkast vandaan kon halen. Bij de Vrijbuiter stond een mooie aanbieding. En... vandaag de laatste dag 20% korting op alles. Vandaag? Nou, dat werd dus snel de auto in en op weg naar Roden!

In de auto was het lekker koel. Lang leve de airco. En in de winkel mochten we ook mee naar binnen. Sjaan en ik zaten in de winkelkar en we kregen van bijna iedereen die langs ons kwam een aai over onze bol. Wat een ellende ook he, als je beagle mag zijn :)
Uiteindelijk kwamen de baasjes met meer naar buiten dan alleen een koelkast. Vrouwtje had een ligstoel gezien in de andere campingwinkel gisteren, en had die niet genomen omdat die te duur was. Hier stond hij voor veel minder en met ook nog eens die 20% af was het een koopje. Ook namen ze een opstapje mee zodat ze makkelijker de keet in en uit konden. En wij? Wij zaten nog steeds in die kar!

Niet snel 144 bellen hoor. We vonden het niet erg. hadden plek zat en gelukkig was het maar een heel kort ritje zo volgeladen.

Terug op de camping was het de hoogste tijd voor ons avondmaal.

Daarna zijn we gaan uitbuiken in ons tentje en was de dag al bijna om.
We hebben nog een mooie avondwandeling gemaakt en daarna zijn we gaan slapen.

De eerste twee avonden hebben baasje en vrouwtje heel vreemd gekeken; om 10 uur was het muisstil! Het leek wel of iedereen al sliep. Dat leek ze sterk. Maar na vandaag, de derde dag begrepen ze het. Ook bij hun vielen de luiken rond de klok van 10 al dicht.
Wat word je lekker loom en moe van de heerlijke Lauwersoogse lucht hier :)

Groetjes van Bartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten