Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

donderdag 26 juli 2012

Visite van Monique&Ronan @Lauwersoog (dag 7)

Vanmorgen voor een P&P-rondje geweest en daarna werd het stilletjes. Ik hoorde vrouwtje nog iets zeggen over even rusten omdat we vanmiddag wel genoeg energie zouden verbruiken. Maar uhhh... Rusten? Ikke? Tsss...

Shahna en ik gingen op onderzoek uit. Er zou toch zeker wel iets te beleven zijn op ons plekje?
We kwamen echter niet verder dan de lijn lang was en inmiddels mocht Shahna niet meer graven. Ook konijntjes zagen we nog maar zelden langskomen door die stomme rose schermen...

Shahna en ik besloten dus maar troost bij elkaar te zoeken. En weten jullie; 2 beagletjes PAST gewoon echt wel in 1 campingstoeltje... Al vond Shahna eerst van niet trouwens.


Maar het is toch echt zo!


Elke ochtend en elke avond gaat er een treintje over de camping. Daar zitten dan gezellige mensen in die de hele tijd "Hallooow" roepen en die aan kinderen vragen of ze mee gaan. De trein ging van de camping naar het Booze Wijf, omdat daar leuke dingen voor kinderen georganiseerd werden. We horen nu we thuis zijn nog de muziek "Tsjoetsjoewah, Tsjoetsjoewah, Tsjoetsjoewahwahwah..."

De eerste dag heb ik daar vreselijk naar geblaft. Wat een herrie. En aangezien ik niet mee mocht... terecht!

Alweer stond het zonnetje vandaag vol op ons plekje. Vre-se-lijk! Ik ben het nu toch wel echt beu hoor. Gelukkig hadden we nog geen buren en dus was het stuk gras naast onze plek vrij. Gelukkig? Ja, want daar stond schaduw!!!
Vrouwtje legde ons daar aan een wokkel en toen konden we eindelijk spelen met elkaar. Pfff...

Er liep een meneer langs met ook een beagle. Ze heette Babs. Een heel lief beagletje, maar ze wilde helemaal niet met ons spelen. Ver van ons vandaan ging ze in de schaduw liggen terwijl haar baas en ons vrouwtje kletsten.
Ineens zei die meneer; "Heb je die beagle altijd loslopen?" Vrouwtje keek om en zag dat Shahna gezellig over het pad liep te snuffelen en te snoepen van konijnenlekkers. Ik zag dat ze eigenlijk in paniek wilde raken, maar toch. Ze zei alleen maar "Shahnake, kom eens kijken wat vrouwtje heeft?". Nu zeg ik jullie; die muts van een zus van mij kwam zomaar keihard kwispelend naar vrouwtje toe, nam een koekje aan en toen lag ze weer aan de lijn! Ik zou dat niet gedaan hebben hoor. Dit gebeuren onthoud ik wel even...

Rond 2 uur kregen we onze wandellijnen om en liepen we met vrouwtje naar de parkeerplaats. Eindelijk een stukje lopen. We snuffelden er op los en daardoor zagen we verder niks. Totdat vrouwtje zei; "Kijk eens; wie hebben we daar?" Nou, joepie!!! Moontje en Roontje op visite!!!

Samen liepen we terug naar ons plekje bij de klapkeet.
Shahna wilde al meteen zoenen.

Ik hou niet zo van zoenen. Ik probeerde mijn grote vriend meteen tot een partijtje spel over te halen. Maar die wilde dat niet; veel te warm!


Na wat gedronken te hebben gingen we met ons allen voor een rondje camping. Even laten zien wat hier allemaal te doen is.
Het strand lag bommetje vol met mensen die allemaal wel even wilden afkoelen (of net niet). Daar liepen we dan ook snel langs.
Op het meer waren mensen aan het surfen.

En natuurlijk zat ome Hans er weer te vissen :)

Baas en Shahna gingen een praatje met hem maken



en ik wachtte samen met Monique en Ronan bij het vrouwtje.

Monique maakte toen een paar prachtige close-ups van mij :)





En zo ziet dat dan van onze kant uit :)


Toen baasje eindelijk uitgekletst was liepen we verder. Eigenlijk mochten wij hier niet komen, maar... we vertellen gewoon niet dat we daar toch gelopen hebben ;)

We liepen langs de nieuwe chalets, langs de waterkant, langs het havenmuseum en zijn toen even op het terras gaan zitten.

Waar ikke mocht zitten? Bij vrouwtje op schoot!

Deze vakantie veranderde er namelijk iets; ik zit niet zo graag op schoot en slapen kan ik prima zelf op de grond, maar nu wil ik constant bij vrouwtje zitten. Als ik moe ben spring ik ook zelf op haar schoot (als de lijn lang genoeg is tenminste).
Shahna had weer last van traanoogjes. Krijgt ze door wind.

Ik heb ook op de grond in de schaduw geslapen. Was nu al moe!


Daarna zijn we teruggegaan naar de klapkeet. Even lekker afkoelen.

Ronan vindt koekhappen ook erg leuk

En ook hij maakt er dan een bubbelbad van!

Hij kreeg helemaal een natte snoet :)


Al snel was de koek op en gingen we met ons allen in de auto. Ja, inderdaad... echt afkoelen en zwemmen.

Hele blije Ronan. Door het dolle heen was hij. Bij elke sprong die hij in het water maakte kwam een superblije blaf :)

Hoe krijg je een Bartje IN het water?

En ook nog eens aan het zwemmen?

En de VOLLE aandacht van Shahna en Ronan?



Gemeen zeg vrouwtje!!! Zwemmen voor lekkers...


Zo, nog een paar laatste keren 'plons'...



Beetje drogen


En toen op weg naar Schierzicht. Wij weten al heel goed wat dat is en wat we daar gaan doen; Visjes Eten!!!

Wij hebben daar heel braaf naast de tafel gelegen. Af en toe moesten Ronan en ik even blaffen naar andere hondjes daar, maar verder waren we modelhondjes hoor :)

Toen de baasjes klaar waren kregen wij ook alle drie een stukje vis. Smullen hoor.

Terug bij de klapkeet probeerde ik nog even te spelen met Ronan. En dat lukte zomaar!!!




Daarna gingen ze weer naar huis. Vrouwtje wil nog even iets tegen Monique zeggen; "Dankjewel voor het maken van de vele foto's!"
Haar camera raakte namelijk ineens leeg terwijl ze juist de batterijen had geladen. Balen! Maar op de laatste dag ontdekte ze waarom; we hadden een lamp op de camping die je moest opladen en die accu was precies eenzelfde als de accu die bij de ladr van de batterijen hoorde. Nou; hetzelfde, maar dan anders, want hij werkte natuurlijk niet.

Toen we terug bij de klapkeet kwamen zagen we trouwens dat er buren gearriveerd waren. Vouwtje is meteen gaan kennismaken. Door de schermen zag t er een beetje uit alsof ze burenschuw was namelijk. na overleg met de buren en de waarschuwing over Blaffe-Bartje werd er een rose scherm weggehaald.

Shahna en ik hebben een hele poos naar onze buren gekeken. Er waren ook 2 kleine kinderen bij. Joepie, vinden we leuk.
Ook vonden we uit dat die campingstoeltjes met 2 samen minder lekker lagen dan de ligstoel van vrouwtje. Dus...


Groetjes van Bartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten