Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

maandag 23 juli 2012

Zweten, Zwemmen & Genieten @Lauwersoog (dag 4)

En natuurlijk was het al snel maandag. De zon stond weer hoog aan de lucht en tussen de bomen door naar vrouwtje te glimlachen toen ze opstond. Die vind die warmte heerlijk en ligt graag te bakken. Dat zou ook vast wel gebeuren gaan.

Ik lag in het tentje. Daar was het nu nog koel.


We zijn extra vroeg voor een lange wandeling gegaan en toen we terugkwamen was het voor ons echt veel te heet om ook nog maar iets te doen. Ik wilde ergens gaan liggen, maar t lukte niet. Ik was niet helemaal happy. Wat een hitte!
Vrouwtje maakte handdoeken nat en legde die over ons heen. Normaal willen we dat niet, maar wat was dit even lekker zeg.


Een groot deel van de dag lagen we voor pampus. Maar tegen 4 uur werden we in de auto gezet en vertrokken we richting hondenstrand. Het is maar een kilometer of 2 lopen, maar echt veel te heet en dus besloten de baasjes niet te lopen.

Ik had alleen niet zo'n zin in alweer een nat pak en ging met mijn beaglebibs in het zand zitten. "Ik ben Bartmans en ik kom NIET!"

Shahna zwom natuurlijk wel al weer vrolijk rond


Nou, vooruit, alleen maar omdat ik hoorde zeggen 'koekjes' ging ik er toch wel in.

En er ook net zo hard weer uit om rondjes te rennen in het zand.

En om er daarna lekker in te gaan liggen :)


Lieve Sjaan :)


Toen baasje besloot zelf ook even e gaan zwemmen bleven wij even bij het vrouwtje. Ik lijk een beetje op vrouwtje; die haalt wel natte pootjes, maar houdt ook niet zo van zwemmen.
Natuurlijk kwamen er weer hondjes langs en moest ik even roepen; "Hier zijn we!".

Alleen kwamen de hondjes niet spelen of met ons mee in het water om af te koelen. Naja.
Na een poosje hoorden we onze namen. Maar heel gek; we zagen niks! En toch; Het geluid kwam echt wel uit het water.

Zien jullie het bolletje bijna helemaal achteraan in het meer?

Nou, dat is dus het hoofd van de baas...
Na de verkoeling terug naar de camping. Beter vertoeven daar als je wat bent afgekoeld.
tegenover onze klapkeet staan een houten huisje met een picknickbankje er in. Picknickbankje? Beaglebankje!

En nu we thuis zijn valt me in; "Vrouwtje, als je ons hier had laten ontbijten, dan had mijn stoel niet in kunnen klappen!"


We kregen ons eten, nog wat te knabbelen erna en tegen de avond wandelden we weer een mooie ronde. We zagen de zon ondergaan. Heel erg mooi hoe dat gebeurt! En de foto's die nu komen zullen een klein beetje laten zien wat vrouwtje bedoelt met 'de avond maakt het meer nóg magischer dan het al is'.






En toen kwam een meneer met een booje langs die de spiegeling in het water... 'anders deed uitzien'.


Met deze boot zijn we in juni met al die beagletjes en Mango naar Schiermonnikoog geweest. Nu ligt hij hier zomaar in de haven te wachten tot hij er weer op uit kan.


Vrouwtje moest heel erg lachen vanavond. Ze kwam op de camping en werd meteen belaagd door muggen. En niet zoals thuis he, nee, hier zijn ze veel groter. De plekken en bulten zijn daardoor ook veel groter. De baas lacht haar altijd uit, hij heeft namelijk zelf nooit muggenbulten.
Waarom ze nu zo moest lachen? Zij had zich na het douchen goed ingesmeerd met deet-spul, een lange broek aangetrokken en een vest aan. Baas niet "het is te warm voor een vest". En wat gebeurde? De baas werd aangevallen door die hongerige prikkers. Sjiek hoor :) Kijk hem krabben!

Nou, voor dit even vond ze dat grappig, daarna niet meer. De benen van de baas zien me er toch uit zeg! Maar; nu weten ze wel allebei hoe dat voelt. Dat dan weer wel. Baas lacht en plaagt niet meer :)

Het laatste gedeelte van de avond brachten we weer door op het terras. Erg gezellig daar en we hadden weer ons houten bankje.


Daarna was het beaglebedtijd...

Morgen vertelt Shahna verder, want natuurlijk hebben we nog veeeeeeel meer gedaan.

Groetjes van Bartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten