Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

zondag 15 januari 2012

Het ErkemerderHondenStrand

Vanmorgen was vrouwtje aan het spelen met haar telefoon. Dat dacht ik tenminste. Verder deed ze heel nerveus en druk. Ze probeerde rustig te zijn, maar die spanning die ze uitstraalde... ik kan je vertellen; er ging iets gebeuren vandaag! Maar ja, wat?

Rond 11 uur ging de deurbel. Ik begon meteen druk rondjes heen en weer te lopen. Die mensen ken ik namelijk! Dat zijn Alie en Hans!!! Natuurlijk sprong ik tegen ze aan en bedelde ik voor flink wat aaitjes over de bol. Over de buik vind ik trouwens nog fijner, dus ging ik liggen met mijn pootjes in de lucht en liet ik al piepend weten dat ik zooooooo blij was om hen weer te zien :)

Vrouwtje had twee tassen, baasje een tas, ik mijn tuigje en halsband om en toen mocht ik mee naar buiten. Niks de auto in, ik moest een stukje naar rechts nog. En ja hoor... Lizzy en Floor zaten in de auto waar we naartoe liepen! Lizzy gaf luid joelend aan dat ze me gezien had en ook Floor liet even weten dat ze me gezien had. Ik mocht op de achterbank en werd vastgeklikt aan een gordeltje. Vrouwtje links van me, Alie rechts van me, tassen in de achterklep en de baasjes voorin.

Waar gaan we naartoe!!!!???

Na een dik uur gaf mijn vrouwtje aan dat ze hoopte dat er snel een tankstation zou komen. Ze moest nodig plassen. Prima hoor, want Lizzy, Floor en ik wilden ook best wel even de beentjes strekken.



Daarna ging de reis verder. Allemaal weer terug de auto in






en gaan met die banaan!

Na een poosje stopte de auto. We hoorden heel veel honden blaffen en blij en druk zijn. Overal liepen mensen met viervoetervriendjes rond. Heerlijk. En dan al die geuren hier! Wauw!

De wandeling ging beginnen. Een wandeling over het Erkemederstrand. Dit blijkt het allermooiste hondenstrand van Nederland te zijn. In 2008 hebben ze hier een mooie prijs voor gewonnen :)

Meteen even snuffelen aan een van de viervoetervriendjes die we tegen kwamen


Toen door naar het strand...


Wat is het hier mooi en gezellig!

Lizzy en ik mochten aan de lange lijn. Lekker rennen dus.
De zon scheen en de wolken weerspiegelden op het water. Als we de temperatuur niet zouden voelen zouden we gedacht hebben dat het zomer was! Hier Floortje die alles eens goed in zich op neemt :)


Ik zag dat er een hond in het water speelde. Hij had zijn bal gehaald.
Ik speel helemaal niet graag met ballen en ben echt niet zo gek mijn bal te gaan halen als die voor mij in het water wordt gegooid, maar de bal van een ander? Die wil ik best wel hebben...


Mocht trouwens niet van vrouwtje. Ik moest terug komen en de bal van deze hond met rust laten. Pfff... spelbreekster ook.

Floortje heeft haar buikje ook nog even lekker afgespoeld met dit overheerlijke water )


Wat een heerlijke dame is ze toch!

Lizzy en Floor mochten met hun vrouwtje op de foto. Ik vind hem werkelijk prachtig!


Hans bracht mij later ook naar hen toe en toen mocht ik er bij.


Hebben we elkaar eens even verteld hoe een fijne dag wij toch hebben :)

Toen we klaar waren met die foto's ben ik heel voorzichtig


steeds verder


het water weer in gegaan.



Er lag iets in dat ik echt wel moest hebben.




Tja, een oude bezem... je bent een goede hulpbeagle of niet he, hihi.

Lizzy oefende nog flink met haar vrouwtje op komen bij de baas terwijl je los bent, Floor mocht ook los en ikke... tja ik heb een heeeeeeel bang vrouwtje. Maar; ik heb ook echte beagleoren als er spannende dingen zijn. Dus bleef ik aan de lange lijn.

We liepen verder door een bospad en sloegen flink aan het snuffelen.


Natuurlijk, we zijn wel speurdametjes he :)

En aan een volgend stukje strand moest ik toch echt even lekker rennen en gek doen met andere hondjes




Wat een pret vandaag!

Maar waarom mijn baasjes zo nerveus deden? Dat was niet door ons bezoek aan het hondenstrand... maar die reden vertel ik in mijn volgende blog :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten