Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

woensdag 4 januari 2012

Wandelen @Groote Heide, Venlo

Samen met Gentle en haar baasje gingen mijn baasjes en ik vanmorgen op weg naar Venlo. In de auto hebben Gentle en ik braaf gezeten en gelegen en ons echt keurig gedragen.

Gentle zat bij haar baasje (die kreeg toevallig net een telefoontje)
Na een hele poos mochten we eindelijk uit de auto en mocht ik lekker rondsnuffelen. Ik zag een groep mensen staan en er waren twee hondjes bij.
Vrouwtje vertelde me dat de beagleheer die er stond Toby heet, en dat het kleine hondenvriendje Yorki heet. De groep mensen bleken allemaal baasjes te zijn van Toby en Yorki.
En weet je wat er nu zo leuk was aan die heren en aan de groep mensen? Vrouwtje bleek met ze afgesproken te hebben om hier te gaan wandelen. Joepie!!!

Omdat we te laat aankwamen en de groep op ons gewacht had zijn we meteen aan de wandel gegaan.

Gentle sloeg meteen aan het snuffelen en mocht al snel los van haar lijn.

Ik had mijn lange rollijn en kon dus ook vrij bewegen zonder dat vrouwtje bang hoefde te zijn dat ik hem zou peren. Hier ben ik ook aan het snuffelen en vooraan, dat is Toby. Ook hij bleef aan de lijn.

En hier komen Toby en ik nog een keertje samen op de foto


Gentle en ik hebben ook nog samen in een flinke plas water gestaan...

Water, dat is voor Gentle altijd feest :)

Ik probeerde verder te wandelen en te snuffelen, maar dat lukte niet zo. Gentle wil altijd maar met me spelen, spelen en nog eens spelen en daagt me ook daartoe uit. Hier gebeurde ook zoiets :)
Eerst voor de voeten van vrouwtje, zodat die niet eens een klein stukje verder kon lopen.
Daarna een klein stukje verderop

En daarna hebben we maar gewoon alles gegeven en even flink door de heide gerold samen :)


Toby snuffelde ondertussen lekker verder.

Die zal ook wel gedacht hebben; "Jong geweld! Druktemakers!!!"


Vrouwtje probeerde een foto van me te maken terwijl ik zat. Lukte niet helemaal. Kristina was er getuige van dat ik mijn hoofd maar bleef wegdraaien. Ik hoorde Gentle, zag Yorki en ook Toby. Sjonge; veel te leuk en te spannend. Dus met de volgende foto moeten jullie het maar doen hoor. Beter werd het niet :)


Een klein stukje verderop lag een takje. Daar moest ik even aan proeven.

De lucht was behoorlijk donker en de wolken vertelden ons dat er nog flink wat verrassingen in zouden zitten, maar het bleef droog.
Verder wandelen dus. We kwamen bij een hek en ik vroeg me af of we hier misschien doorheen moesten lopen.

Hoefde niet; moesten de andere kant uit. Ook niet erg hoor.
We besloten eens te laten zien hoe leuk dat uitziet; 3 stel beaglebillen naast elkaar aan het snuffelen!

Sjiek he, haha...

Toen kwamen we uit bij een bankje. Ik ben dol op bankjes!!!
Ik zat er al op en Gentle kwam erbij zitten. Baasje van haar vertelde haar dat ze goed moest opletten en moest blijven.


Kijk eens hoe leuk we er samen op staan!

En hier ikke "Shahna de Gooische Beagle" helemaal alleen... Poserend...

... bij het Limburgs Landschap :)

Gentle en ik keken uit over een ""kuiltje""...

We hebben er nog flink in en doorheen gerend. Al onze energie gebruikt :)

Er was ook een holletje dat ik natuurlijk weer eens van wat dichterbij moest bekijken he.


Daarna werd ik weer lekker opgejaagd door mijn lieve vriendinnetje Gentle.

Wat heeft die een energie zeg!

Yorki was volgens mij stiekem een klein beetje verliefd op mij hoor.

Hij liep naast me, achter me aan, besnuffelde me... Hij vond me interessant!

En...

... ik ben een koorddanseres!

Even samen met Yoran op een zandbergje geklommen...

... en daar staan kijken naar de malle fratsen van Gentle.

Die trouwens ook nieuwsgierig is naar de mijne hoor, hihi.


Op de terugweg in de auto waren we nog te moe om ook maar iets te bekijken en om iets mee te krijgen van de rit. Gentle kwam met haar hoofdje gezellig bij me liggen. We sliepen tot we bijna thuis waren.


Dankjewel allemaal voor de hele fijne middag en de heerlijke wandeling!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten