Beagle Shahna & Beagle Bartje

Beagle Shahna & Beagle Bartje

zaterdag 28 januari 2012

Naar het bos met Gentle&Jewel&Joy

Vandaag kwam mijn vrouwtje thuis, trok me snel mijn tuigje aan, pakte een paar laarzen, lijnde me aan en snelde samen met mij naar de auto. Ik begon hevig te kwispelen want wie zat er al in onze auto?
Gentle!!! Joepie.

We reden een stukje en al na een paar minuten stopten we. Vrouwtje kletste met iemand en ja; die stem herkende ik. Dat was de stem van Trudie en ook Jewel en Joy waren erbij. Gezellig!

We begonnen aan de wandeling. Lekker langs het water waar de eendjes zwommen en kwaakten. Toen vrouwtje foto's wilde maken lukte dat niet, maar na een poosje proberen deed het ding het uiteindelijk wel en dus... mag ik jullie rondleiden door het bos waar we gisteren geweest zijn :)

De eerste foto, daar moet ik jullie even een vraag bij stellen;

Begrijpen jullie wat onze vrouwtjes bedoelen met vlechtwerk? Neuj toch?

Terwijl Gentle, Jewel en Joy lekker samen snuffelen, besloot ik mijn eigen weg te maken en koos ervoor de neus achterna te gaan. Ik kwam uit bij een plekje aan het water.

Ik snuffelde er daar op los

Terwijl mijn vriendinnetjes elders gezellig samen snuffelden


Van vrouwtje moest ik daar deel aan gaan nemen en dus lokte ze me mee; "Veel gezelliger Sjaan",
zei ze. En daar had ze gelijk in hoor.

Samen met Gentle aan het snuffelen

En weer lekker verder met z'n allen


We kwamen langs de kinderboerderij

en moesten daar echt even de dieren bewonderen


Een stukje verderop haalden Joy en Gentle een lekkertje bij Linda

Dat hadden Jewel en ik gezien en dat wilden wij natuurlijk ook wel he


Toen we boven op een grasveldje uitkwamen mochten we allemaal even lekker snuffelen

en nog meer snuffelen

en kon ik me niet bedwingen; ik móest gewoon rollen!

En ook een takje vol heerlijke geuren kon ik niet laten liggen


In het bos waren nog meer snuffelplekken en daar hebben Gentle en Joy elkaar verteld hoe leuk ze de wandeling en elkaar vinden. Gelukkig had vrouwtje dit op foto, want ik zie zulke dingen nooit...

Verderop moesten we een best wel stijl stuk omlaag.

Ook al luister ik naar 'langzaam' en doe ik dit perfect; mijn vrouwtje vond het maar eng.

Gentle en ik speelden pakkertje terwijl onze vrouwtjes probeerden gewoon over het pad te lopen.

Ook moesten we wachten op Gentle omdat die graag klimt.

Joy en ik speelden toen een lijnenspel (kwam trouwens helemaal goed)


Koekjes van Trudie!!!


Daarna hebben Gentle en Joy de wortels eens even geïnspecteerd

en zochten Gentle en ik naar holletjes die misschien wel bewoond werden.

Terwijl Jewel geduldig op ons wachtte


Liefde is...
... een takje delen, samen met Gentle

... vruchten zoeken, samen met Joy

... de voetzooltjes verzorgen, samen met Gentle



De Geleense harem van Bartje;


Op de terugweg kwamen we langs water. En ja; wij houden van water!
Gentle nam een duik. Ook vist ze dingen uit het water en steekt ze gewoon haar hele hoofd onder water!

En dan moet je al dat water natuurlijk uit je oren schudden he

Thuis gekomen kreeg ik meteen een douche. En na die douche ben ik lekker op mijn kussen in slaap gevallen.

Het was een heerlijke dag met heerlijk weer, gevuld met een heerlijke wandeling en met mijn heerlijke Geleense vriendinnetjes. Doen we zeker nog eens over, alleen zal er dan een kleine Geleense beagleman bij zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten